Ha nagyon szeretjük a lakásunkat, dolgozhatunk otthonról is

Nem mindenki szeret otthonról dolgozni, de a többég szereti a kényelmet, amit az otthoni iroda tud nyújtani. A munkaidő is kötetlenebb lehet, ha valakinek nem kell bejárnia és munka közben több szünetet tarthat, amikor csak szeretne. Ehhez viszont egy jól berendezett lakás kell, ahol el lehet különíteni egy kis iroda részt, egy íróasztallal és számítógéppel, ahova tényleg csak dolgozni járunk. Bár nagyon kényelmes a kanapén üldögélni, félő, hogy nem lesz annyira produktív az ember a puha párnák között, mint egy íróasztalnál ülve. A lakást nem muszáj már a legelején úgy berendezni, hogy mindenképpen legyen benne egy dolgozószoba vagy sarok, bármikor át lehet variálni a berendezést és kialakítani egy kis munkahelyet.

Ha valaki otthonról dolgozik, az vagy nagyon szerencsésen választott munkahelyet, vagy pedig saját vállalkozást csinál, saját cége van. Nem mindenkinek való az, hogy önmaga főnöke legyen, de aki belevág egy cégalapításba, az jóeséllyel tud majd ilyen formában dolgozni. Ha már megvan a cég, bármi történhet, ami miatt módosítani kell, akár a személyeket érintő változás miatt, akár a tevékenységi kör bővítése okán. Ha cégmódosításra kerül sor, két típusú módosítás lehetséges, vagy alapszintű változtatás, vagy pedig átruházás, tagcsere történhet. Alapszintű változtatásnak számít a cégnév megváltoztatása, a telephely vagy székhely megváltoztatása, az ügyvezető személyének megváltozása vagy az ő személyét érintő változások, a tagok adatainak változása, a tevékenyégi kört érintő változás, illetve egyéb változások a könyvvizsgálóval és jogi kötelezettségekkel kapcsolatosan. A másik típusba tartozó módosítás az üzletrész átruházása, tagok cseréje, ki- és beléptetése.

A cégmódosítás menete elég egyszerű, viszont érdemes összevárni a módosítandó dolgokat, mert így egyben le lehet adni őket és megspórolható az ügyvédi munkadíj és a közzétételi díj is. Első lépésként fel kell venni a kapcsolatot a cégmódosítást végző céggel, ezt telefonon lehet a legkönnyebben megtenni. Utána kiküldenek egy tájékoztató emailt, amiből minden hasznos információt megtudunk, majd leadásra kerülnek a módosításhoz szükséges okiratok és papírok is. Egy személyes konzultáció alkalmával minden szükséges papírt alá kell írni, utána viszont már csak az ügyvédnek van dolga, aki a cégbíróságra beadja a papírokat. Semmi extra nem kell a cégmódosításhoz, a személyigazolvány, a lakcímkártya és az adókártya a feltétele csak a cégmódosításnak, a személyes megjelenés mellett.